Bröllopsfotograf Märta & Fredrik i Segersta

Den 17 september anlitades jag som bröllopsfotograf åt Märta och Fredrik som skulle gifta sig i Segersta kyrka. Paret var ingenjörer och ville gärna ha med bron som är bredvid kyrkan på något vis i bakgrunden.
Bron har blivit världsberömd då den användes i filmatiseringen av Stieg Larsson Millenniumtrilogi och filmen ”The girl with the dragon tatoo”.
Jag fotograferade under vigseln och efter vigseln. Jag använde mestadels min Nikon D750 med Tamron 70-200mm f2.8 SP Di VC USD. Ibland använde jag även Nikon D7000 med Tamrons 27-70mm objektiv.
Till det hade jag en batteridriven studioblixt som heter Nicefoto 480A. Den är på 450w och är väldigt lämplig att ta med för att lätta upp i skuggorna när man fotograferar med solen bakom paret eller att använda som det primära ljuset. På den hade jag monterat en softbox från Bowens.
Blixten användes bara vid utomhusbilderna då en blixt under vigseln skulle störa för mycket av vigseln.

Kommentera

