Bröllopsfotograf – Caroline & Mario

Lördag 2 juli hade jag äran att vara bröllopsfotograf en heldag åt Caroline & Mario som skulle gifta sig i Jakobs Kyrka i Hudiksvall samt ha bröllopsfest i Fjäle, Enånger. Jag började dagen med att fotografera bruden och hennes tärnor när de fick frisyr och make-up gjorda hos Salong Marika´s  på Käppuddsgatan i Hudiksvall. Jag fotograferade även brudgummen som gjorde sig i ordning med best man och toast master på Stadshotellet i Hudiksvall. Efter de var klara var det dags för porträttfoto av paret. Det hade varit uppehåll hela dagen men precis när vi skulle fotografera så började det regna. Vi startade med att ta bröllopsporträtt nere vid Hudiksvalls hamn vi de gamla sjöbodarna. Vi gick in i gångarna utefter bodarna för att få skydd av regnet.  Här använde jag mig av kameran Nikon d750 med Tamron 70-200mm f2.8 SP Di VC USD utan någon blixt. Sedan åkte vi vidare upp på köpmanberget för att fota i sångartemplet, hr var det inte bara regn utan även storm så det blev några snabba bilder för att inte förstöra parets frisyrer helt. Sen tog vi resterande porträtt nere vid Jakobs kyrka i allen framför kyrkan. Här använde jag mig av Nikon d750 med Tamron 70-200mm f2.8 SP Di VC USD igen. Till det hade jag en batteridriven studioblixt som heter Nicefoto 480A. den är på 450w och är väldigt lämplig att ta med för att lätta upp i skuggorna när man fotograferar med solen bakom paret eller att använda som det primära ljuset. På den hade jag monterat en softbox från Bowens.

Under vigseln fotade jag med Nikon d750 samt D7000, hela tiden utan blixt och med höga ISO då Jakobs kyrka är väldigt mörk. Mellan 2500 och 4000 ISO använde jag. Att använda blixt här stör för mycket av vigseln samt att en blixt blir väldigt begränsad i detta stora mörka utrymme.

Efter vigseln var det dags att ta sig till Enånger för bröllopsfesten i Fjäle hamn. Vi stannade på vägen och tog några fler porträtt också. Jag fotograferade under hela kvällen fram tills bröllopsvalsen var avklarad

För mer info om bokning av bröllopsfotografering gå till min hemsida:
Fotograf Hudiksvall

Fotograf Söderhamn

Kommentera

