Verksamhetsbilder Sunfab Hudiksvall

Sunfab Verksamhetsbilder_sRGB-21-CROP

Idag har jag varit på Sunfab i Hudiksvall för att fotografera personalen i olika arbetssituationer. Jag gick runt med marknadskoordinatorn Magnus Brink på de olika avdelningarna, både i tillverkningen och på kontoren. Till det här jobbet använde jag mig av Nikon D750 kameran med Nikons 50mm 1.4 eller Tamron AD SP 24-70 2,8 Di VC USD objektiv. Jag körde på ganska höga ISO från 640-1250 för att få med det naturliga ljus och miljöerna på platsen. Sedan lättade jag upp med Nikons SB-800 blixtar. Utmaningen med Nikon blixtarna är återuppladdningstiden för att få full effekt igen efter en avfyrning. Den ligger på mellan 2-4 sekunder beroende på batteri och det är ganska långa sekunder då man vill ta kort på personer som interagerar med varandra framför kameran. Lösningen är att använda ett externt batteripack eller en batteridriven studioblixt.

Kommentera

